Kuidas kirjutada kodulehe tekste?

Oled jõudnud otsusele, et sul on vaja kodulehte.

Eeltööd tehes uurid teiste sama valdkonna ettevõtete kodulehti ja taipad, et nende koduleht täidab kõik tähtsad vajalikud punktid.

Neil on kodulehe avaleht, ettevõtte tutvustusega, teenused ja kontakti leht. Lisaks blogi- umbes tuhande blogi postitusega, tagasiside, müügitunnel kirjeldamaks koostööd nendega, e-pood, mitmed CTA nupud, link Podcast’i kuulamiseks, case study’d ja kodulehe lõpus ilutseb väga vastupandamatu e-maili listiga liitumise üleskutse ning kontaktivormi.

See kõik tõmbab sul motivatsiooni maha – kuidas ometi sina sellega konkureerida suudad? Kuidas sina saad täita kõik ‘ettenähtud’ kastikesed ja pakkuda konkurentsi neile, kellel juba kõik olemas on? Neile, kes on juba vanad kalad ja lasevad hoovusel end kanda, vastupidiselt sulle, kes sa hoovuse poole alles vaatad? 

Esimese asjana – hinga

Tegelikult ei ole õiget ega valet viisi, kuidas alustada. 

Eduka internetiäri pidamiseks ei ole vaja kodulehte, millel on viissada erinevat alamlehte. Muide, enamus veebilehe platvormide pakkujatel on funktsioon, mis lubab kodulehele uusi lehti ja kategooriaid juurde lisada, kui need on avalikustamiseks valmis. Seetõttu ei pea sa kogu kodulehe lansseerimisega ootama, kui näiteks blogi veel valmis ei ole.

Täna kirjutan ma sulle neljast olulisest osast, mis peavad kodulehel olema – ei mingit aga, kui’d, vaid, siis kui…. avalikustan. Tee need neli peamist osa valmis ja avalikusta oma koduleht. Hiljem saad kõike täiendada ja mudida.

Kuidas kirjutada kodulehe tekste?

1. Esialgne versioon on ajutine.

Kui sa koos oma ettevõttega ajas kasvad, selgineb sinu visioon, brändi hääl, sinu ‘MIKS’ ja eesmärgid. Kindlasti tuleb esialgsel kodulehel ette infot ja struktuure, mida sa soovid muuta. Ja mitte ainult ei soovi, vaid sa muudadki. Seda saad ise teha, või palgata professionaali, kes aitab sul muuta kodulehe ja selle tekstid kliendile selgeks ning navigatsiooni lehel mugavaks.

2. Alusta väikselt.

Sul ei pea olema tekstiloojatest, veebidisaineritest ja koodimeistritest meeskonda seljataga – alusta väikselt. Ei ole oluline teha kõike korraga ja saavutada esimese hingetõmbega lõpptulemus. Sa võid esmalt lisada vaid ühe toote oma e-poodi, või piirduda ühe teenuse pakkumisega. Aja möödudes ja ettevõtte arenedes jõuad kõike täiustada.

3. Kasuta copywritingu valemeid, mis toimivad.

On olemas sisukirjutamise valemid, mis on teaduslikult tõestanud oma efektiivsust – need toimivad. Copywriting on kirjutatud sõnad, mis aitavad sinu kliendil näha sinu brändi väärtust ja probleemi, mida lahendad. Kõigil, ka sinul, on võime luua sõnadest seoseid, mis annavad edasi sinu ettevõtte eesmärgid ja selle, kuidas sa maailma parandada. Kui sa tunned, et vajad abi, kirjuta mulle

Mõned valemite näited:

AIDA – Attention, Interest, Desire, Action
  1. Haara lugeja tähelepanu
  2. Tekita lugejas huvi enda toote või teenuse vastu
  3. Tekita lugejas soov sinu toodet või teenust soetada
  4. Suuna ta ostuotsust langetama
PAS- Problem, Agitate, Solve
  1. Kirjelda lugejale probleemi
  2. Seleta lugejale, kuidas probleem süveneb, kui ta midagi ette ei võta
  3. Paku talle probleemi lahendus
Vasta kliendi viiele küsimusele
  1. Mis sinu loo kuulamine mulle annab?
  2. Kuidas sa mind aidata saad?
  3. Miks ma peaksin sind uskuma?
  4. Keda sa oled nõnda aidanud?
  5. Kui palju see mulle maksab?

Mis vahe on avaldatud ja avaldamata kodulehe vahel?

Avaldamata koduleht ei too kunagi uusi kliente ega liiklust sinu kodulehele, avaldatud poolik veebileht aga annab vähemalt võimaluse natukenegi nähtav olla. Siinkohal ei pea lõpptarbija teadma, et leht on poolik. Alustada saab ka vaid põhilise infoga, mis tundub lugejale küll minimaalne, aga siiski piisav, et endast jälg jätta.

PS! Ma ei tea ühtegi veebilehe omaniku, kes arvab, et ta koduleht on 100% valmis. Alati on midagi parendada, täiendada või lisada.

4 elutähtsat kodulehe komponenti

Avaleht

Avaleht peab selgelt välja tooma millega ettevõte tegeleb, kellele mõeldud on, millist kliendi mure lahendab, miks seda teeb, kontaktandmed ja CTA’d(Call to Action). 

Avalehel on hea kajastada ettevõtte meeskonda, koostööpartnereid, klientide tagasisidet(social proof), edulood(case study).

Kuidas kirjutada mõjusat avalehte:

Ära kirjuta keeruliste sõnadega pikki romaane. Hoia tekstid selged, konkreetsed ja lühikesed. Avaleht ei ole mõeldud kogu ettevõtet puudutava info välja toomiseks. Eesmärk on tekitada huvi, et lugeja veedaks sinu lehel võimalikult palju aega ja tahaks rohkem brändist teada.

Meist/Meeskond/Tiim/Saame tuttavaks…

See on see leht, kus saad oma kliendile tutvustada, kuidas on sinuga või sinu ettevõttega koostööd teha. 

Parim ‘Meist’ leht täidab kahte ülesannet:

  1. Tekitab lugejas tunde, et teda mõistetakse.
  2. Tekitab lugejas tunde, et ta tunneb sind.

Kuidas kirjutada ‘meist’ lehte:

Enne, kui kirjutad iseendast, kirjuta kuidas sinu kliendi elu peale sinuga koostööd lihtsamaks muutub. ‘Meist’ lehe peamine eesmärk on tekitada usaldust – panna lugeja tundma, et sa mõistad teda ja tema muret. Usaldust saab kasvatada näidates mõistmist. Seejärel kirjuta oma saavutustest ja sellest, mida sinu töö sulle tähendab, mis on su väärtused jmt.

Teenused

Teenuste lehekülg on see koht, kus saad süvitsi kirjeldada, millised on sinu oskused ja kuidas sa need kliendi kasuks tööle rakendad. Teenuste lehel on hea, võimalusel, välja tuua ka teenuse/toote maksumus. 

Kuidas kirjutada ‘Teenused’ lehte: 

Siin kirjelda võimalikult täpselt, mis see on, mis sind konkurendist eristab ja kuidas sina klienti aidata saad. Mis su USP ehk Unique Selling Proposition on? Mis on sinu oskused ja teadmised, mis tema probleemi lahendavad? Eesmärk on pakkuda seda, mida su lugeja – potentsiaalne klient – vajab. Ole aus ja otsekohene. Algajana on täiesti okei pakkuda vaid ühte teenust, nt. sotsiaalmeedia postituste kirjutamine. Mida aeg edasi, seda enesekindlamaks sa kirjutamise maailmas saad ning võid soovikorral teenuseid juurde lisada. Või vastupidi, vähendada pakutavate teenuste nimekirja ja keskenduda ühele konkreetsele teenusele. Sinu valik 🙂 

Kontakt

Kontaktileht olgu lühike ja lihtne, ilma üleliigsete sõnadeta:

  1. Ühenduse võtmise võimalused: e-maili aadress, telefoni number, integreeritud kontaktivorm, viited sotsiaalmeedia kontodele (ükski ei ole kohustuslik, võid valida, kuidas soovid, et sinuga kontakteerutakse)
  2. Ettevõtte juriidilised andmed: Firma nimi, reg. nr (annab kliendile võimaluse kontrollida sinu äri legitiimsust)

Kuidas kirjutada ‘Kontakt’ lehte:

Lisa siia oma täispikk ees-kui perekonnanimi. Oma ettevõtte tööajad – kui kaua klient sinuga ühendust võttes umbkaudselt vastust ootama peab, mis kellaajal telefonile vastad, füüsilise ettevõtte puhul aadress. Lisa jalusesse CTA, et julgustada klienti ühendust võtma. Või kasuta selleks integreeritud kontakti vormi. 

Kodulehe loomine lihtsalt ja kiirelt

Pole miskit keerulist, ega ju? Need neli, hädavajalikku, kuid lihtsat, kodulehe elementi aitavad sul hoida fookust kodulehe loomisel ja selle tekstide kirjutamisel.

  1. Avaleht
  2. Meist
  3. Teenused
  4. Kontakt

PS! Viimane nipp: Avalehe päisesse jäta just selline järjestus. ‘Kontakt’ alati paremal nurgas – et klient saaks kiirelt sinuga ühendust võtta.

Kui sa aga tunned, et sul ei ole aega või piisavalt teadmisi oma kodulehe loomiseks ja sinna tekstide kirjutamiseks, võid selle meie hoolde usaldada. Saame tuttavaks, töötame välja sinu Sisuvalemi ja paneme selle sinu jaoks tööle 🙂 

Kirjutamiseni, 
Anna-Liisa


Autor Anna-Liisa Koppe:

Jaga seda postitust: