Sisuvalem Logo

Copywriter ja content writer ehk sisukirjutaja ja sisukirjutaja vahe

Sa arvad, et mul on seal viga ja kirjutasin kogemata sisukirjutaja kaks korda? 

Ei.

Aga, et asi selgem oleks, kirjutan edasi kasutades inglise keelseid termineid copywriter ja content writer.

Copywriter ja content writer – 4 erinevust

Eesmärk

Copywriter kirjutab selleks, et müüa sinu ettevõtte brändi, persoonat, tõsta kliendi teadlikkust sinu või sinu ettevõtte eesmärkidest ja väärtustest. 

Copywriting on uudiskirjad, müügi e-mailid, maandumislehe tekstid, PPC (pay per klick ads), sotsiaalmeedia reklaamid, tootekirjeldused.

Mis neil kõigil ühist on? Need on kõik tekstid, mis on keskendunud sellele, et juhtida klient punktist A punkti B. Copywriting aitab suunata klienti liituma uudiskirjade saajate listiga, panna ta avama maandumislehe linki, juhatada ta ostma uut juustu, mis just poelettidele jõudis. 

Content writing ei ole niivõrd keskendunud inimese veenmisele midagi ostma või tegema, kui pakkuma talle väärtuslikku informatsiooni, näiteks blogipostituse või e-raamatu näol, kuidas sinu ettevõte või toode tema elu paremaks muudab. Content writing tõstab sinu või sinu ettevõtte väärtust lugeja silmis. Klient tunneb sinus ära eriala spetsialisti. Ta hakkab sind usaldama.

Teksti pikkus

Copywriting on läbipaistva veenmise ja müügi tegemiseks. Sellest tulenevalt on ka tekst lühem.
Kujutle, et sa soovid leida oma sõbrale kingiks vingeid sokke.
Sa leiad kaks reklaami.

Esimese tekst on lühike, tabav ja asub otse asja kallale.

Teine reklaam on pikk, keerutav ja räägib sokkidest vaid kaudselt. Jah, mainitakse, et jalad peavad olema soojas, et keha oleks terve ja haigused kimbutama tulla ei saaks, kuid sul on kiire ja seljataga on väsitav päev.

Juba eos, reklaami avades, andis su aju kogu seda sõnaderodu skännides veateate.

sisukirjutaja kirjutab reklaami
Advertising

Kuid siiski, erand kinnitab reeglit.

Miks?

Vahel on ka pikk reklaam edukas. Seda siis, kui pikk sisu on loominguline, kaasahaarav, kõnetab ja on silmapaistev – nagu üks õige sisu olema peab. Ja vahel pikk sisu lihtsalt töötab. Lühikese copy tendents on siiski suurem.

PPC reklaamid, maandumislehed, müügi e-mailid ei saa olla pikad. Need ei mahu formaati, kui kasutatakse teatud platvorme ja kaotavad oma eesmärgi.

Sama moodi kehtivad teatud kriteeriumid content writingul. Blogipostitus ei saa olla ühe lauseline või lasteluuletuse pikkune kirjutis. Kujutaksid sa ette, kui avad blogipostituse, mille pealkiri on palju lubav ja voilaa, sulle vaatab vastu seitsme sõnaline lause. Küll aga toimib üks tabav lause copy writingu puhul.

SEO

Content writing ei ole mõeldud otseselt müügi tegemiseks. See on nagu eelsoojendus. Selleks, et suunata klient tegema järgmist käiku sinu soovide järgi. Punktist A punkti B. 

Siit järgmine võtme erinevus copywritingu ja content writingu vahel. 

Content writing toob liiklust, samal ajal kui copy konverteerib selle liikluse potentsiaalseteks klientideks. Üks viis seda content writinguga teha on läbi SEO (Search engine Optimization). 

Teksti SEO ranking ehk millisel kohal content otsingumootorites ilmub sisaldab endas: 

Muidugi võib ka copywriter sisuluues SEO’le tugineda. Siiski on SEO’le keskendumine edutoovam just pikemate kirjutistega. Järjepidev sisuloome, olgu see siis kaks korda nädalas, kaks korda kuus või korra kuus, aitab tõsta sinu ettevõtte väärtust mitte ainult inimeste, vaid ka otsingumootorite silmis. 

Miks?

Sest pikemate kirjutiste puhul on SEO kombineerimine sisusse palju märkamatum ja tõetruum. SEO sisu ei tohi kõlada robotlikult või nagu oleks keegi õppinud ära võõrkeeles nimisõnad, oskamata neid käänata ja pöörata.

Proovi kirjutada PPC reklaam tuginedes märksõnadele ja tee seda loomulikult ja voolavalt . Väga raske(siiski mitte võimatu)!

Sisukirjutaja taktikad ja tehnikad

Oled sa kunagi näinud reklaami, mis tekitas sinus mingit emotsiooni? Näiteks see Saksamaa veebiapteegi DocMorrise jõulureklaam. Reklaamis osalesid Eesti näitlejad Evelin Võigemast, Anne Paluver ja Natali Väli. Süžees oli vanaisa, kes hakkas varakult sangpommiharjutusi tegema, et jõuludel tõsta oma lapselaps kõrgele, et too saaks kuuselatva ingli panna. Kuuldu järgi puudutas see väga paljusid inimesi ja seda peeti 2020 aasta üheks paremaks jõulureklaamiks. Vaata järgi!

Või oled sa lugenud blogiartiklit, mis on su pisarateni naerma ajanud? Kui mitte pisarateni, siis vähemalt seda viimast?

Sisukirjutamine toetub lugeja tunnetele ja emotsioonidele. 

Copywriting on müümine, veenmine ja kliendi tegudele suunamine. Kõige lihtsam tulemust saavutada on kirjutada lugeja emotsioonidele. Äratada lugejas tundeid nagu ilmajäämine (FOMO – fear of missing out), šokk, kurbus, rõõm, viia ta tagasi lapsepõlve jmt.

Content writingu peamine eesmärk on lugejas usaldust äratada. Samuti kasvatada huvi brändi vastu, harida ja informeerida lugejat.  Mõned content writingu tehnikad on kirjutada otsekõne, eriti blogiartikleid kirjutades; lugude jutustamine; huumori ja erinevate mõtteterade ning metafooride põimimine teksti. See aitab tugevdada lugeja ja brändi vahelist sidet.

Sisukirjutaja ja sisukirjutaja – kas neil on siis erinevus või ei?

Erinevus copywritingu ja content writingu vahel võib tükati olla pigem hägune, kui selge. Mõlemal kirjutusviisil kasutatakse mõjutavat, isegi manipuleerivat, kirjutamise tehnikat. Olgu selleks siis kohene ostule suunamine või läbi sisu ostja meelte mudimine, et juhtida nad hiljem ostu sooritama. 

Nii copyl kui contentil on oma kindlad erinevused. Samas on neil ka palju ühist. Mõned sisukirjutajad on keskendunud vaid copywritingule, mõned content writingule. Mõni sisukirjutaja kirjutab mõlemat. 

Üks, mis kindel, iga edumeelne ettevõte peab kaasama oma turundusse ja brändi arengusse professionaalse sisukirjutaja. Eks ikka selleks, et jõuda klientideni.



Kirjutamiseni, 

Anna-Liisa