Kas AI on siin, et jääda? Kas tehisintellekti revolutsioon tähendab päriselu (In-Real Life-IRL) sisukirjutajate ja turundajate lõppu?

Siin artiklis:

Jah, ma usun, et AI(Artificial Intelligence) ehk tehisintellekt on siin selleks, et jääda. Muutused on vahel kangesti hirmutavad. Midagi uut, tundmatut, enneolematut ja võõrast… Kuivõrd tehisintellekt on meie kõrval käinud juba aastaid, on selle võidukäik saanud uue hingamise ja kogunud tuure, mida inimkond seni näinud ei ole. 

Ma olen aus, ka minu esimene mõte oli: ”Noh! Vahva värk, varsti ei olegi mul enam tööd, sest AI kirjutab ise kõik tekstid valmis ja teeb seda paganama hästi!” 

See mõte aga oli küllaltki kallutatud, sest ilma süvenemata millelegi hinnangut anda on ebaadekvaatne. Seega otsustasin sellele masinale, millele on õpetatud inimesele omaseid mõttemaneere, silma vaadata ja temaga tutvust teha. 

Mis on AI?

AI on tehisintellekt, millele õpetatakse inimesele omaseid oskuseid. Näiteks luua kunstiteoseid põhinedes kirjeldusele või hääljuhistele, kirjutada blogiartikleid tuginedes viiele märksõnale või kasvõi kirjutada koodi, et luua uusi rakendusi.

Tehisintellekt ja sisukirjutamine

Väga paljud tekstide loojad ja turundajad on vähemalt või suuremal määral tehisintellekti töös kasutusele võtnud, eesmärgil muuta tekstide kirjutamine ja turundusideede genereerimine kiiremaks, aegtõhusamaks ja efektiivsemaks. 

AI’le õpetatakse tundma algoritme, mis aitavad selle kasutajal luua tähelepanu köitvaid pealkirju, kasutada märksõnu, mida otsingumootoritest kõige enam otsitakse ning luua sisu, mis on kaasahaarav, mõjus ja inimesele omaselt loominguline.

Kuigi sa seda ei tea, on AI olnud meie kõrvalkäijaks juba aastakümneid. Näiteks Google SERP Search Engine Result Page töötab täielikult AI genereeritud algoritmil põhineval infol, aastast 2012.

Kas ma endiselt kardan tehisintellekti ülemvõimu päriselu sisukirjutajate üle, peale sellega tutvumist ja katsetamist?

Vastus on: EI. 

Miks?

Sest mitte just ‘igaüks’ ei ole võimeline AI’d kasutades looma häid tekste ja nendega seotud tulemusi. Kui sa tahad AI’st kasu lõigata – viia oma tekstid ja turundus järgmisele tasemele, pead sa mõistma sisukirjutamise ja turunduse alustalasid. Samuti on keeruline kirjutada mõjusaid tekste, kui ei tunta keele eripärasid.

Väljund sõltub alati sisendist. 

Isegi, kui sul on tellija poolt saadud sisend, mis on asjakohane ja mille najale on lihtne ja hõlbus sisu ehitada, ei saa ilma fundamentaalsete teadmisteta sisukirjutamisest AI genereeritud vastuste põhjal veenvat, asjakohast sisu kirjutada.

Tõsi on, et tehisintellekt suudab teha hirmuäratavalt vägevaid tegusid, kuid tihtipeale jagab AI valeinformatsiooni, üldistab ja käib välja ebausaldusväärseid oletusi.

Seepärast on oluline, et sina turundaja või sisukirjutajana oleksid oma oskustega võimekas pakkuma kvaliteetset teenust enne, kui sa AI’d “valitseda” saaksid.  

Ma leian, et AI on äärmiselt põnev võimalus sisukirjutajatele. Mõtle – kui sul on alg-ja põhiteadmised turundusest ja sisukirjutamisest, oled sa kõikidest teistest peajagu üle, kes arvavad, et hakkavad tehisintellekti abil edutoovat sisu kirjutama. 

Lisaks vajavad ettevõtted aina enam sisu, mis loob klientidega päris sideme – usaldusväärse ja inimtunnetel põhineva sideme. Tehisintellekt ei oska emotsiooniturundust.

Seega, kui sa küsid, kas AI asendab sisukirjutajaid või turundajaid, jääb minu vastuseks kindel EI!

AI on turundajate ja sisukirjutajate uus võimalus klientide paremaks ja efektiivsemaks teenindamiseks, kui seda kasutatakse õigel ja teadlikul viisil.  

AI vs. IRL sisukirjutaja (lühidalt)

AI:

Kerge kasutada, soodne – kohati tasuta, emotsioonitu, kiire. 

IRL sisukirjutaja:

Omandab ettevõtte hääle (TOV e. Tone of Voice), edastab sõnumit erinevatel viisidel, loob ettevõtte ja kliendi vahel emotsionaalse sideme, on personaalne ja suhestuv. Päriselu sisukirjutaja tähendab tellijale algselt suuremat finantsilist ja ajalist kulu, kuid pikas perspektiivis hoopis kasumit.  

Kokkuvõte

Tehisintellekt on õigesti kasutamisel turundajatele ja sisukirjutajatele tõhus tööriist. Võhiku käes aga tehisintellektist suuremat kasu ei ole. Ilma turunduse ja sisukirjutamise põhiteadmiste ja oskusteta ei ole võimalik AI’ga olulist ja mõjusat sisu luua. 

Kirjutamiseni,
Anna-Liisa