Brändi hääl- möödapääsmatu brändistrateegia alustala

Kui eelmises postituses kirjutasin sulle neljast kõige tähtsamast kodulehe elemendist, siis see postitus räägib ühest kõikehõlmavast brändistrateegia alustalast – brändi hääl.

Brändi hääl. Bränding.

“Sa pead leidma oma brändi hääle, Tone of Voice’i, et su äri edukas oleks! Tea oma brändi häält, et leida oma koht ettevõtlusmaastikul! Bränding on everything...”

Neid asju, mida peab ja vaja ja ilma milleta ei saa, võibki loetlema jääda. Ausalt öeldes tõmbab kogu see krempel vahel silme eest kirjuks.

Eriti alustava ettevõtjana. Kui palju energiat siis peab investeerima, et lõpuks midagi vastu saama hakkaks? Vastus on palju ja siis veel rohkem. 

Bränding aitab ettevõtetel silma paista, ellu jääda, lihtsustades kliendile ostmist ja ettevõttele müümist. See on põhjus, miks ettevõtted otsivad viise, kuidas oma klientidega emotsionaalselt suhelda, nendega side leida ja lojaalseid, elukestvaid suhteid luua. Mida varem sa oma brändi hääle leiad ja sellele tuginema hakkad, seda parem.

Meeldib see sulle või ei, aga ettevõtte omanikuna on sul bränd. Läbimõeldud ja tahtlikult väljatöötatud bränd on alati parem, kui läbimõtlemata bränd. Seega asume asja kallale ja leiame koos sinu brändi hääle. 

Sa istud oma sõbraga kohvikus, naudid sooja kakaod ja ajad temaga juttu. Kuula, milliseid sõnu ta kasutab, kus on mõttepausid, millisel helitugevusel ta kõneleb, kui pikki lauseid ta kasutab. Kõik need nüansid loovad kokku tema hääle tooni ehk suhtlusmaneeri. Need elemendid, mis su sõbra keelemustris esinevad, kajastuvad ka tema kirjakeeles. Samamoodi saab paika panna ka brändi hääle. Nagu iga inimene räägib talle omaselt, suhtleb ka iga kaubamärk  oma kliendiga just talle loomulikul viisil. Brändi hääl.

Kuidas valida sõnad, mis kirjeldavad sinu brändi häält?

Pane sõnad peegeldama emotsiooni

Brändi hääl kirjeldab seda tunnet, mida brändi toote või teenuse kasutaja tunneb peale müügitunneli edukat läbimist(loe: peale toote või teenuse ostu). Üks emotsioon ei ole küll ilmtingimata võrdeline brändi häälega, küll aga saab kliendi emotsioonist tuletada brändi häälele omaseid sõnu. Näiteks, kui sa tahad, et sinu kliendid saaksid sinu brändilt teadlikust mingis valdkonnas, on sinu brändi hääl informatiivne, õpetlik, enesekindel ja otsekohene. Välja töötatud brändi häälele tuginedes on ka palju tulemuslikum viia läbi emotsiooniturundust.

Jää iseendale truuks

Brändi hääle välja töötamisel ära toetu hetke trendidele. Moega on selline lugu, et see muutub. Vahel väga kiiresti. Üpris raske on iga trendiga kaasas käia ja hoida nii läbivat brändi häält, mille järgi inimesed sinu ettevõtet teaks ja tunneks. 

Oluline on suhelda oma kliendiga sinule omaselt. Kedagi teist imiteerides on keeruline oma brändi häält tabada, sest kogu energia läheb matkimisele. Suhtlusmaneerist kaob ehedus ja isegi, kui sulle tundub, et teatud hääletoon on edukas ja mõjus, ei tähenda, et see kõikidele sobiks. 

Inimesed otsivad sidet ja neil on soov olla ühenduses millegagi, mis neid kõnetab ja neile omane on. Nad otsivad lihtsust ja inimlikkust. Suhtle kliendiga nii nagu sa suhtled päriselus, endale loomupäraselt ilma üleliigse kärata.

Kujutle oma brändi inimesena

Vahel on keeruline teisele inimesele oma vaateid selgitada. Isegi, kui sinu peas on kõik klaar, saab kuulaja sinust hoopis teistmoodi aru. 

“Kuidas ta ei mõista?” sa mõtled. Sama võib juhtuda ka brändi hääle leidmisel. See, mis sinule tundub ilmselge, tõlgendatakse millekski muuks. 

Enne, kui sa mõne teksti oma kodulehel, sotsiaalmeedias või blogis avaldad, kujutle seda kui inimest rääkimas ja küsi selle kohta küsimused:

  • Kui keegi sinuga niimoodi räägib, milliseid emotsioone see sinus äratab?
  • Kuidas sa kirjeldaksid selle inimese iseloomu?
  • Kas on midagi, mis sulle selle inimese juures ei meeldi?
  • Kuidas tema lugu sind peale lugemist tundma pani?

Tagasiside on oluline 

Hea nõks on kasutada brändi hääle leidmiseks kedagi teist – sõpra, pereliiget või mentorit. Anna oma tekst neile lugeda ja küsi ka neilt eelmises lõigus toodud küsimused. Värske silmapaar avardab sinu nägemust ja pakub sulle vastuseid, millele sa ise ilmaski ei tuleks. Kuula oma kliente, jälgi sotsiaalmeedia kommentaare, küsi ise klientide tagasisidet. 

Analüüsi saadud vastuseid ja seleta need enda jaoks lahti. Mõtle oma ideaalsele kliendile. Kuidas sa tahad, et ta ennast tunneks, kui sa temaga suhtled, talle kirjutad? Kuidas sa tahad oma ideaalsele kliendile mõjud, olla abistav, usaldusväärne, autoritaarne, õpetav, suhestuv, mentor või teekaaslane?

Muide, brändi hääl ei ole:

  • Täpne koopia sellest, kuidas ettevõtte omanik räägib
  • Ettevõtte kliendi eeldatav kõnemaneer
  • Släng või hetkel pop suhtlusviis
  • Konkurendi hääle koopia
  • Ühele põlvkonnale omane kõnepruuk

Kus brändi hääl kasutuses on?

Brändi hääl on kasutuses kõikjal, kus ettevõte kliendiga kirjalikul teel suhtleb. Sotsiaalmeedia postitused, uudiskirjad, kodulehe tekstid, reklaamid, maandumislehed – kogu kirjalik suhtlus. 

Millal brändi häält kasutama EI peaks?

Brändi häält ei peaks kasutama tundliku informatsiooni käsitluse. Näiteks, kui sinu hääl on entusiastlik, kastist välja “Okei, teeme ära!” , siis ostukorvist väljudes piirdu ‘Maksma’ nupuga. Kes ikka ülientusiastlikult “Jaa, muidugi, võta mu raha! Võta kõik- teeme ära!”’ hüüab. 🙂 

Kas sinu bränd on :

NaljakasTõsine
KavalInformatiivne
NaljatlevAutoritaarne
SarkastilineProfessionaalne
HumoorikasUsaldusväärne
Õpetav
TavapäraneOmapärane
TavalineEriline
NostalgilineKaasaegne
TraditsioonilineUuendusmeelne
Mõistuspärane‘Kastist välja’ mõtlev
KonservatiivneProvokatiivne
Mänguline
FaktipõhineEntusiastlik
AutoriteetneRõõmsameelne
EnesekindelInspireeriv
OtsekoheneKirglik
AusSärtsakas
Innukas
Julge
Motiveeriv
AmetlikSõbralik
ŠikkTrendikas
KogenudNooruslik
KõrgetasemelineSümpaatne
NõudlikEmpaatiline
ProfessionaalneKergesti suhestuv
KombekasJulgustav
Vahetu

Brändi hääle leidmine ja kasutamine ei ole lihtne. See ei käi üleöö ja on suur töö nagu ettevõtte juhtimine isegi. Lisaks, täpselt sama oluline!

Brändi häält suhtluses kasutades jälgi, et :

  • sul on lihtne kliendiga suhelda
  • sa ei pea igat sõna otsima
  • sa kirjutad ladusalt 
  • sul on mugav lugejale kirjutada
  • sul on kerge hoida ühtset stiili kõikides ettevõtte turunduskanalites

Sinu brändi hääl on see, kuidas sa saad massist eristuda ja kuidas sinu ettevõtet tuntakse. Panusta oma resursse – aega, raha, ajurakke, et leida oma brändi hääl!

Kui vajad tuge, kirjuta meile, me saame sind aidata!



Jaga seda postitust: