Vabakutseline sisukirjutaja? Sa tunned, et just see võiks olla sinu uus amet?

Suurepärane.

Siin postituses:

Mis on sinu MIKS?
Sisukirjutamise erinevad variandid
4 põhjust, miks sisukirjutaja töö on ahvatlev

Mis on sinu MIKS?

Kui sa juba siin oled, tähendab, et sind paelub copywritingu maailm ja sa tahad rohkem teada.
Minu silmis on see parim stardi positsioon üldse.

Eelmises postituses kirjutasin sulle kolmest põhjusest, miks mina tahan kirjutada. 

Ma küll lubasin endast rohkem mitte rääkida ja pean seda lubadust nii palju au sees , kui võimalik, aga natukene võtan omaks ka süü, et minimaalsel määral toon siiski ennast ka siia sisse. Lihtsalt selleks, et sina saaksid näha paralleele enda ja minu teekonnaga.

Mina kirjutan, sest mul on kirg, ma tahan inimestele ja ettevõtetele kasulik ja abiks olla. Lisaks naudin seda eufooria tunnet, mida kirjutamine tekitab. Mulle meeldib äratada lugejas emotsiooni. Panna ta ennast hästi tundma, olgu tegu blogipostituse, sotsiaalmeedia postituse või ühe ainsa võimsa reklaamlausega.

Ma olen mõistnud, et inimesed unustavad, mida sa ütled. Inimesed unustavad, mida sa tegid, aga inimesed ei unusta kunagi seda, kuidas sa panid nad ennast tundma!

Maya Angelou

Mis sind ärgitab?

Mis on sinu MIKS?

Mõtle sellele ja kirjuta see endale üles. HOIA SEE ENDAL MEELES!

Sisukirjutamise erinevad variandid

Copywriting on sisukirjutamine, content writing on rohkem loovkirjutamine või sisuloomine.

Sisukirjutamine ehk copywriting on kooslus kunstist ja tehnikast. Tehnikast, mis on õpitav ja kunstist ehk loomingulisusest, mis tuleb sinu seest. See on igapäevane müügitöö, läbi mille sa suunad lugeja teatud moodi käituma. Igal kirjutisel on oma eesmärk. Reklaamid, mida sa näed tänavatel, interneti lehekülgede küljeveergudel, pop-up akendes, sotsiaalmeedias ja videote vaheklippidena on kõik puhas copy.

Copy on kõikjal.

Copywriting ei tundu sulle reklaamina, aga tegelikult ta seda on. (Jup, ma just nimetasin copyt temaks. Vist nii aupaklik ma copy ees olengi :D) Iga copywriting sisaldab mingil kujul CTA’d ehk call to action’it – lihtsalt öeldes, sa veenad lugejat tegema midagi, mida sa tahad, et ta teeks. Seega on copywriting sinu kõige suurem müügimees ja ettevõtte kasvataja.

Content writing ehk loovkirjutamine on sinu igapäevane sisuloome nagu blogipostitused, uudisartiklid, sotsiaalmeedia postitused. Sisuloome pakub sinu lugejale teadmisi, väärtuseid, tarkust ja nippe teemal, millest sa parasjagu teksti kirjutad. Õnnestunud content writing tekitab sinu lugejates usaldust. Järjepidev sisuloome, olgu see siis kaks korda nädalas, kaks korda kuus või korra kuus, aitab tõsta sinu ettevõtte väärtust mitte ainult inimeste, vaid ka otsingumootorite silmis. Content writing aitab kasvatada liiklust sinu kodulehel.


4 põhjust, miks sisukirjutaja töö on ahvatlev 

  1. Teha tööd ükskõik millises maailma punktis. See tähendab, et sinu demograafiline asukoht ei ole suuresti määrav. Jah, vahel tahavad kliendid sinuga näost-näkku kohtuda, aga tänapäeval on õnneks võimalused tagatud teha videokõnesid. Seega Alaskast Uus-Meremaani, Tuneesiast Filipiini saarteni – valik on sinu. Kus iganes sa oma aega siin planeedil veedad. Kui kosmosereisid saavad uueks normaalsuseks, siis usun, et ka seal oleks põnev sisu luua. Peaasi, et sul on töökorras sülearvuti ja hea interneti ühendus 🙂
  1. Sa ei ole hommiku inimene? Pole probleemi.
    Samamoodi nagu asukoht, ei määra ka kellaaeg, millal sa oma töid kirjutad.
    Muidugi tuleb olla ettevaatlik, et liigne laiskus maad ei võtaks. Ebaregulaarne unegraafik ja rutiini puudus võivad saada läbikukkumisel saatuslikuks.
    Vabakutselise sisukirjutaja kontor on seal, kus ta ise parasjagu on.
    Minutid ja tunnid, mis veetsid peegli ees ja garderoobis outfiti valides, et esinduslikult tööle ilmuda, saad sa juba kirjutamise peale panustada. Pidžaama teeb töö ära, kui sul just video vahendusel koosolek ootamas ei ole (või siis piisab vaid pluusi vahetamisest 🙂 ) 

    Küll aga ei juhtu midagi, kui sa mõni päev lõdvemalt võtad. Tõmba ennast diivanile teki sisse kerra ja vaata Netflixist lemmik sarja. Kui sulle ei meeldi televiisori ees “aja surnuks löömine”, mine jalutama. Loe raamatut. Võta ette mõni peen retsept ja cook your heart out.
    Eesmärk on, et sa leiaksid viisi enda pingete maandamiseks.
    Järgmine päev asu jälle tööle.
  • PS! Soovitan edaspidi seda sama lemmikut vaadata sisulooja pilguga. Pööra tähelepanu sündmustikule, mida produtsent läbi näitlejate sulle räägib. Kui sa jalutad, jälgi mis toimub sinu ümber. Ammu inspiratsiooni elust enesest.
  • Veel üks PS! Soe isiklik soovitus, ära jää halliks hiireks. Võta endale aega inimestega suhelda.
    Me, inimesed, oleme siiski loodud karjas eksisteerimiseks. Sa vajad kaaslasi ja suhtlemist enda ellu. Olla kogukonna liige kosutab hinge ja aitab maandada pingeid. (Lisaks, naised, kes te seda loete, ripsmetušši kehtivus aeg on keskmiselt 6 kuud – ära lase sellel kasutust leidmata aeguda 🙂 )
  1. Vabakutselise sisukirjutajana lasub sul suur vastutus. Kui sinu klient on määranud töö valmimiseks kindla kuupäeva ja sa oled selle vastu võtnud, siis hoia kokkuleppest kinni. Sellest sõltub sinu reputatsioon ja tuleviku sissetulek. Samamoodi ka sinu kliendi maine. 

    Tähtaegadest kinni pidamine on alus pikaaegseks koostööks ja sinu väärtus kirjutajana kasvab. Arenda enesedistsipliini

    Hoia oma MIKS’i kogu aeg meeles ja ära kaldu rajalt kõrvale. Nii tunned sa ise, et asjad liiguvad ja saavad tehtud õigeaegselt. Talita nii ja sa ei pea enam mõtlema kellegi alluvuses töötamisele. Sul ei ole kurja ülemust, kes sinu töödel näpuga järge ajab ja töötunde kirja paneb. See olgu sinu stiimul eesmärkide saavutamiseks.
  1. Iseenda bossiks olemise eelis on see, et sa majandad ise. Mõistmine, et kui Sina tööd ei tee, siis sinu firma pangakonto ei suurene. Küll aga vajavad maksud maksmist ja see ei juhtu iseenesest. Vabakutselise sisukirjutajana saad sa ise valida, kellega koostööd teed ja millised kirjatööd vastu võtad. Valida, kelle toode või teenus ühildub sinu uskumuste ja maailma vaadetega, et kirjutada hingega nii, et pelgalt sisule on sinu loomes ka hinge, kirge ja sügavust.

    Küll aga soovitan kaasata oma tegemistesse vähemalt raamatupidaja, kui numbrid ei ole sinu tugevus. Siis on majanduslik pool korrektselt paigas ja sina saad keskenduda loovale ja sisukale kirjutamisele. 




Tundub, et vabakutseline sisukirjutamine on siiski sulle mõeldud? Uudishimu kasvab ja juba oled mõned tekstidki valmis meisterdanud? Soovid, et ma need üle vaataks ja tagasisidet annaks?

Teen seda heal meelel. Kirjuta mulle 🙂

(Mu väike kühvel muudkui kühveldab, nagu selle blogi esimeses postituses lubasin 🙂 )

Armastusega, 

Anna-Liisa

Sõnadest seosed, mis müüvad

sisuvalem.ee
Previous ArticleNext Article